کد خبر: ۸۵۶۲
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

حامیان بیماران صعب العلاج

پزشکان مؤسسه خیریه «امداد‌گران عاشورا» دل‌گرمی مددجویان هستند.

مؤسسه خیریه «امداد‌گران عاشورا» در کشور بلافاصله بعد از پایان جنگ با احساس وظیفه عده‌ای از پزشکان و امدادگران فعال در جنگ شکل گرفت. هدف این بود که از ظرفیت‌های پزشکی و امدادی خداپسندانه و رایگان زمان جنگ برای کمک به مردم محروم جامعه استفاده شود.

تعریف مردم محروم در این مؤسسه، بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است؛ افرادی که برای درمان بیماری‌شان هزینه‌ای ندارند و به‌دلیل مشکلات فراوان این راه در زندگی بسیار عقب افتاده‌اند. مددجویان یکی از شعبه‌های این خیریه در محله بالاخیابان گواه این قضیه هستند.

 

پوشش‌دادن ۲۰۷۰ بیمار

آذر اقبال‌نیا که مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در خراسان‌رضوی است، می‌گوید: مرکز این مؤسسه در تهران است و اکنون ۳۳ استان و تعدادی از شهرستان‌های این استان‌ها شعبه‌ای از این مرکز دارند.

او آغازبه‌کار شعبه خراسان‌رضوی را سال ۱۳۹۰ می‌خواند و در توضیح خدمات، چنین توضیح می‌دهد: اصل برنامه این مرکز خدمات ویزیت، پاراکلینیکی و دارویی است. البته تا چند ماه گذشته به‌همت مدیرعامل شعبه مرکز سردار فتحیان و تفاهم‌نامه‌ای که با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امضا شد، علاوه بر این خدمات، کمک‌های مالی مانند تهیه جهیزیه و تعمیر منازل آسیب‌دیده و توزیع تعدادی سبد معیشتی برای این اقشار هم در دستورکار قرار گرفت.

طبق گفته‌های او، بیماران نیازمند کمک درمانی توسط بسیج محلات یا مساجد و خیران به این مرکز معرفی می‌شوند و خدماتی که ارائه می‌شود، معمولا به‌صورت تخفیف در هزینه‌های درمان آن‌هاست.

اقبال‌نیا تعداد افراد زیرپوشش این مرکز در مشهد را بیش از ۲ هزارو ۷۰ بیمار می‌خواند که از هجده سال به بالا هستند. کودکان نیز به خیریه‌هایی که در حوزه کودک هستند، ارجاع داده می‌شوند.

طبق گفته‌های او، خدمات ۱۲۰ پزشک و ۶ داروخانه در مشهد به این بیماران تعلق گرفته است. اقبال‌نیا از مشکلات مختلف این بیماران علاوه بر مسائل مالی می‌گوید که سعی شده است در تفاهم‌نامه‌هایی که با هلال‌احمر و بانک سپه و سپاه و بیمه سلامت بسته شده است، بخشی از مشکلات مربوط به آن‌ها کم شود.

او از ارتباط مداومی که بعضی از این بیماران با مرکز دارند نیز می‌گوید. حتی در مواردی، خانواده‌هایی که بیمارشان بهبود می‌یابد یا متأسفانه بیمار از دنیا می‌رود، با اهدای وسایلی مثل صندلی‌چرخ‌دار و... تلاش می‌کنند درصدد جبران کمک‌های دریافتی‌شان بربیایند.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۳۹ شهرآرامحله منطقه ثامن چاپ شده است.

ارسال نظر